Diktatkönigin



På svenska

bandaktuell.jpg

Einmal in der Woche will ich etwas auf Schwedisch schreiben. Um etwas zu üben und um lieben guten Freunden, denen es an Deutschkenntnissen mangelt auch etwas erzählen zu können.
Und weil ich entdeckt habe, dass zwei von ihnen im Internet zugange sind.

Hejsan kära ni!

Jag tänkte mig att det kunde vara bra att skriva nåt på svenska, då och då, typ en gång i veckan (minst) för att ni kan ju inte tillräckligt bra tyska och jag är för lat för att skriva alla mina texter på engelska (o det e så tråkigt att läsa texter på engelska, tycker jag).

Solen skiner o himmlen är blå 😉  men det är inte längre  så otroligt varmt som det ha varit de sista veckorna. Man trodde inte längre på att det var vår utan sent sommar med mer än 30 grader.

Jag går fortfarande till skolan (okej, inte så mycket som jag skulle) och funderar på vad jag ska göra efter skoltiden. Men eftersom det fortfarande är mer än ett år tills skolan slutar så har jag mycket med tid för att bestämma mig vad jag vill plugga. Gärna skulle jag vilja plugga i Uppsala eller, om jag klarar av antagningsprovet, på musikhögskolan i Stockholm. Vi ska om det blir nåt av det.

Oj, det finns nåt kul att berätta: Jag har lärt mig rullande rrr-et så när jag snackar svenska låter jag inte alltför tyskt längre.  Och jag har redan två gånger fått besök av finnar som kom till Frankfurt.

När kommer ni?

Trackbacks & Pingbacks

Kommentare

  1. * Nicklas says:

    Förr eller senare kommer vi svenskar också 😛

    | Antwort Verfasst 10 years, 7 months ago


Kommentar verfassen

